Mama po porodzie

Mama po porodzie

Każda kobieta po porodzie staje przed wieloma dylematami. Pierwszym pytaniem, jakie pojawia się u nich jest to, czy mogą uprawiać sport czy też nie. Otóż, już kilka dni po porodzie można rozpocząć ćwiczenia. Na początku warto rozpocząć od ćwiczeń mięśni dna miednicy. Warto także napinać mięśnie pośladków. Zawsze warto także spacerować z dzieckiem. Po okresie połogu można już pójść na basen oraz jeździć na rowerze czy też biegać. Jednak z brzuszkami powinno się trochę dłużej poczekać. Lepiej nie robić ich wcześniej niż po trzech miesiącach od dnia porodu. Po porodzie kobieta powinna zaopatrzyć się także w odpowiednią bieliznę. Na pewno przyda się dobrze dobrany biustonosz do karmienia piersią. Oczywiście powrót do formy po cesarskim cięciu będzie znacznie dłuższy niż po normalnym porodzie. Jest jedna zasada. Im bardziej aktywna będzie kobieta tym szybciej powróci ona do formy po cesarskim cięciu. Nie można chodzić pochyloną. Szwy na pewno się nie rozejdą. Czasami kobiety mają takie obawy i boją się wyprostować. To błąd. Po cesarskim cięciu można oczywiście zajmować się dzieckiem. Jednak trzeba zapytać lekarza czy można nosić malucha. U niektórych kobiet jest to niewskazane.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>